Forefront kontor Ludvigsbergsgatan 22 Stockholm

Forefront öppnar kontor i Stockholm

2017-03-06

Från idag den 6 mars finns vi även i Stockholm. Förutom huvudkontoret i Uppsala och vårt kontor i Borås hittar ni oss numera på Södermalm i Stockholm, precis bakom Munchenbryggeriet (spana efter Söders högsta skorsten så har du hittar rätt fastighet). Adress:
Ludvigsbergsgatan 22
118 23 Stockholm

Varför inte komma förbi och hälsa på? Välkommen:)

Oskar och Caroline på Forefront AB

Forefront kör igång med utbildning och seminarier inom Digital Marknadsföring!

2017-09-04

Vi välkomnar idag Oskar Alm och Caroline Halvarsson till byrån. Oskar och Carro kommer att ansvara för Forefronts affärsområde inom utbildning och seminarier av Onlinemarknadsföring.

Oskar och Carro har lång erfarenhet av Onlinemarknadsföring och att föreläsa inom ämnet, tillsammans kommer de att bilda ett föreläsningsteam hos oss där kärnan är utbildning och seminarier inom digital kommunikation, allt från trender till hur man konkret gör för att omvandla sök på nätet och besökare på hemsidan till faktiska affärer.

Oskar har i över elva års tid verkat i navet av Onlinemarknadsföring som digital strateg, SEO-specialist och utbildare. Oskar har varit en flitigt anlitad föreläsare under de senaste tio åren och har synts på mässor, företagsevents m.m runt om i landet. 

Vi ställde några snabba frågor till Oskar och Carro

Berätta lite om er själva och er bakgrund
Jag och Oskar har jobbat ihop i många år med utbildning och seminarier inom digital marknadsföring där Oskar har hållit i själva föreläsningen och jag har koordinerat logistiken kring bokningar samt följt upp intressenter som en följd av våra aktiviteter. Vi har rest runt i Sverige en hel del och utbildat inom det digitala och hur det hjälper företagare att nå ut med sitt budskap.

Idag startar vi upp en utbildningsavdelning inom Forefront vilket vi är mycket glada över att få göra. Med mycket erfarenhet i bagaget och en hel del nytänk tillsammans med all expertis inom Forefront sätter vi upp en ny föreläsningsserie “Smart Digital marknadsföring”

Beskriv konceptet ni kommer att jobba med. Och hur det är tänkt att bidra till övrig verksamhet?
Vårt bidrag är att stärka kundrelationer. Med att vara en extern länk utåt där vi förmedlar Forefronts expertis med utbildningar och föreläsningar på scener som mässor, vevent och seminarium på den svenska marknaden. Responsen vi får stärker våra kunskaper om företagares önskningar och utmaningar vilket gör oss bättre att hjälpa kunden i deras affärer.

Ni är ju relativt nya på jobbet, vad har ni på gång nu?
Nu sätter vi strukturen kring vårt arbetsschema, laddar upp för nya samarbeten där vi också har mycket kontakter sedan tidigare. Redan nu har vi en handfull inbokade seminarier under hösten. Fokus nu är att boka upp fler tillfällen under hösten men också fylla vinter/vår -18 med spännande events.

På vilka scener/sammanhang kommer vi att hitta er i höst?
Vi kommer att medverka på Mediadagen i Helsingborg den i oktober, vi har även blivit inbjudna av DIBS för att föreläsa på Lilla E-handelsdagen här i Stockholm. Även några till events med branschorganisationer kommer i november. Efter årsskiftet kommer Eventkalendern vara full!

Om någon läser det här och känner att man skulle vilja boka upp er för ett event, är det möjligt?
Absolut! Om man som företag eller organisation ska hålla i ett event där man vill få in en “digital marknadsföringstouch” i det hela så är det bara att höra av sig till mig eller Oskar. Exempelvis så kan det vara en branschorganisation som ska ha sin årliga träff för sina medlemmar, eller ett företagsevent där man bjuder in sina kunder. Även olika mässor, frukostmöten och seminarier ställer vi upp på om behov finns och i mån av tid. Möjligheterna är många så det är bara att höra av sig,
våra kontaktuppgifter finns här

Vilken utveckling inom det digitala tycker ni är mest spännande just nu?
Det kanske inte är nåt som händer just nu, utan det handlar mer om en utveckling över de senaste åren. Vi rör oss mer och mer sömlöst mellan olika plattformar, allt från mobil till platta till dator, vi som konsumenter ställer höga krav på att allt skall hänga ihop. Tittar vi på en film på Netflix via Apple-TV så räknar vi med att när jag sedan tar upp iPaden så plockar Netflix upp filmen precis där jag slutade.

Detta gäller även i vårt köpbeteende, alla olika kanaler skall hänga ihop. Detta ställer krav idag på företag att finnas på alla plattformar och ska följa konsumenterna under hela köpresan. Konkurrensen ökar men gör man sin läxa så har man alla möjligheter att ligga steget föra sina konkurrenter. Därför är det extra spännande att börja arbeta för Forefront, en byrå som verkligen sitter på kunskapen om alla olika kanaler och som har kundens affär i fokus. 

Varmt välkomna till oss på Forefront önskar vi Carro och Oskar!

Kommentera och dela
Läs in fler