Mobil marknadsföring

Mobil Marknadsföring – Smartphones & Surfplattor

Marknadsföring i mobila enheter och surfplattor har tagit fart på allvar.

I april 2010 lanserades Ipaden och redan 2012 hade var femte svensk (20%) tillgång till en surfplatta och nu år 2014 har det stigit till var tredje (31%) i alla åldersgrupper. Tittar man på föräldrar i åldern 36–45 år med barn (3–11 år) har hela 63% en surfplatta – en köpkraftig målgrupp som är högintressant för många företag att nå ut till.

Oavsett vilken bransch du är i och vilken målgrupp du vill nå ut till kan Forefront hjälpa er att ta fram en strategi och identifiera hur er målgrupp använder Smartphones och Surfplattor. Möjligheterna för dig att nå och påverka din målgrupp är många, samtidigt finns det många nya tjänster som kommer och går och det krävs kunskap och en tydlig strategi för att nå framgång. Forefront är experter på detta och kan utvärdera om det passar in i er digitala marknadsföringsmix eller ej. Forefronts expertis finns inom appar, mobilanpassade hemsidor (responsiva hemsidor), annonskampanjer i mobilen och surplattan m.m.

Som alltid fokuserar vi stort på konvertering och vi redovisar tydligt hur de olika kampanjerna fortlöper.

Källa: Svenskarna och Internet 2013